Halaman

Khamis, 29 Ogos 2013

LAUNGAN BARU DI AMBANG MERDEKA KE-56.... "MERDEKA,.. C*.*SS"

WAH!!!!!!
Semakin hebat dan tak terkawal permainan ‘mereka’….
Laungan baru di Ambang Merdeka Malaysia bagi tahun 2013.

Sekali dengar, apakah bezanya, kalau kita semua(tanpa mengira bangsa) melaungkan ungkapan:

[ MERDEKAAA,  CHEESE ]

                Dengan


[ MERDEKAAA,  CISSSS ]

Sebagaimana seruan dalam paparan terkini untuk sign in dalam akaun yahoo;


















Apa kata dan pandangan korang semua?????

Andaikata kita semua pakat melaung dan mengulang ungkapan di atas depan makcik-makcik atau pakcik-pakcik di kampung, atau depan pelajar-pelajar sekolah serta kanak-kanak di kampung?????

Diminta dengan segera mungkin semua pihak yang berwajib dan ‘pejuang-pejuang’ kita bagi ‘ajar’ istilah yang betul kepada ‘mereka’ yang sengaja ingin ‘bermain’ dengan kita.

Sekarang dan selama-lamanya kita mesti cuba melenyapkan istilah-istilah;
‘Alaaah, remeh je’,   ‘ Takpe, kita akan bagitahu elok-elok kat dia’,  ‘ Sabar jelah, apa kita boleh buat’
‘OK, kita akan bagi amaran’,  dan sebagainya kepada ‘mereka’ yang cuba ‘bermain’ dengan kita.

AYUH, SEMPENA DENGAN SAMBUTAN KEMERDEKAAN NEGARA MALAYSIA(PERSEKUTUAN TANAH MELAYU) YANG KE-56 INI, MARILAH KITA SAMA-SAMA HAYATI, IMBAU KEMBALI PERJUANGAN PEJUANG-PEJUANG KITA UNTUK MEMERDEKAKAN PERSEKUTUAN TANAH MELAYU PADA TANGGAL 31HB OGOS 1957.

WAJIB KITA INGAT, WALAUPUN PADA ZAHIRNYA NEGARA TELAH MENCAPAI KEMERDEKAAN, NAMUN HAKIKATNYA, SEMUA UMAT ISLAM DI SELURUH DUNIA PADA HARI INI(KHUSUSNYA BANGSA MELAYU DAN ISLAM DI MALAYSIA) SENTIASA DIJAJAH SECARA HALUS DAN TERANCANG OLEH 'MUSUH-MUSUH' KITA DAN 'MUSUH-MUSUH' ALLAH, SEHINGGALAH AKAN BERLAKU PENJAJAHAN SECARA ZAHIR, JIKA KITA TERUS LALAI, EGO DAN BEPECAH BELAH.

JUSTERU, DENGAN SEMANGAT KEMERDEKAAN, MARILAH KITA SAMA-SAMA MENGATUR LANGKAH BARU, BERSATU PADU DAN BEKERJASAMA UNTUK MEMBUAT PERCATURAN DAN HALATUJU BARU KHUSUSNYA DALAM ASPEK POLITIK, DEMI MENCAPAI KEMERDEKAAN YANG HAKIKI DALAM SEMUA ASPEK KEPADA BANGSA MELAYU DAN ISLAM DI MALAYSIA YANG TERCINTA INI... INSYA-ALLAH.

MERDEKAAAAA,  MERDEKAAAAA,  MERDEKAAAAA.


(KUMIM=Kami Ummah Melayu Islam Malaysia)

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sememangnya golongan kafir yang menguasai media sedang memainkan peranan mereka, khususnya dalam penjajahan minda umat Islam dan Melayu di Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Bukan sahaja melaga-lagakan umat Islam di Malaysia malah dengan negara tetangga Indonesia juga akhbar-akhbar hang dikuasai kafir harbi dan cinabeng telah lama meniup api perpecahan sesama Islam agar kita umat Islam menjadi lemah kerana tidak bersatu.